Minister van Consumentenbescherming treedt op tegen spookproducten bij Delhaize
Minister van Consumentenbescherming Rob Beenders kondigt maatregelen aan tegen Delhaize die spookproducten aanrekende bij haar klanten. Minister Beenders zet dit op de agenda van het overleg met de top van Delhaize begin mei. Intussen schakelt Beenders de economische inspectie in om de omvang van het probleem grondig te analyseren. “Dit is ontoelaatbaar en schaadt het vertrouwen enorm”, zegt minister Beenders.
Rob Beenders: "Goed dat Delhaize de fouten nu erkent, maar ik begrijp dat uit getuigenissen van Delhaize-medewerkers zou blijken dat het probleem zich al langer stelt. Het is van cruciaal belang dat consumenten 100% vertrouwen kunnen hebben dat hun kassatickets kloppen. De winkelkar is al duur genoeg. Het kan niet zijn dat je als klant ook nog eens niet-aangekochte producten aangerekend krijgt. Dit is ontoelaatbaar en schaadt het consumentenvertrouwen enorm."
Minister Beenders heeft daarom de economische inspectie meteen gevraagd een onderzoek te starten zodat de zaak grondig onderzocht wordt en we een idee krijgen van de omvang en impact van het probleem met het kassasysteem van Delhaize. Mocht blijken dat de getuigenissen van medewerkers correct zijn en Delhaize al langer op de hoogte is van het probleem, zal de minister het niet nalaten om fors op te treden.
“Delhaize heeft een grote verantwoordelijkheid om het vertrouwen van de consumenten te herstellen”, zegt Beenders tot slot.